Sekce
Sekce 1: Didaktika magna aneb Umění umělého vyučování
„Člověk sám v sobě, v těle i duši, nic není než harmonie“
Cílová orientace vyučování
Látka - učivo - vzdělávací obsah
Procesy vyučování a učení ve školní třídě
Tradice a inovace ve školním vzdělávání
Sekce 2: Labyrint aneb Dítě v bludišti vztahů?
„A ty tuším anjelův mezi lidmi hledáš?“
Specifika socializace v podmínkách současného školství
Sociokulturní odlišnosti v kontextu výchovy a vzdělávání
Ohrožené dítě
Cesty vedoucí z bludiště: vize, ideály a výzvy
Sekce 3: Informatorium aneb Hrozí ztráta dětství?
„Milovati dítky přirozené jest“
Rodina jako edukační činitel
Předškolní výchova
Sekce 4: Všenáprava aneb Osobnost učitele
„V množství moudrých je spása světa“
Postavení učitele v současné společnosti
Možnosti profesního rozvoje. Evaluace, autoevaluace a sebereflexe v práci učitele
Osobnost učitele. Učitel v síti sociálních vztahů
Učitel jako nositel tradice i změny světa kolem nás